Oosterse Kunsten Centrum

Ten behoeve van de beoefening van Oosterse Kunsten streven wij naar een representatieve accommodatie, met schone zalen met vloerverwarming, in een rustige, meditatieve atmosfeer. Het concept valt of staat dus met het creëren en bewaken van de juiste uitstraling. Mensen komen primair voor de sfeer. Het zijn in en beleven van een stukje natuur, in harmonische samenhang met een sobere bebouwing, doet ademen in rust en sereniteit: eenvoudig maar met aandacht voor detail, klassiek, traditioneel, maar toch modern en transparant; een weldaad voor het oog. Dat mag groots zijn opgezet, maar het kan ook heel klein, bijvoorbeeld door het gebruik van binnentuinen en doorkijkjes. Te denken valt aan Oosterse symboliek, oude bomen en jonge buigzame bamboe, binnentuinen, rotstuinen, mostuinen, vijvers en waterpartijen met Koi-karpers, rustieke plekjes, theehuisjes, Japanse lantaarns

Kernbegrippen daarin zijn:

Daarnaast dient de locatie voorzien te zijn van een gedeelte dat de functie van ontmoetingsruimte kan vervullen. Geen rokerige sportkantine, maar een ruimte waar onder het genot van een hapje en een drankje in een passende omgeving na afloop van de les nog wat van gedachten kan worden gewisseld.

Om aan het concept te kunnen voldoen, is alleen ledencontributie onvoldoende en is het daarnaast dus financieel noodzakelijk inkomsten te halen uit andere bronnen.

Kunt u zich hierin vinden, onderteken dan geheel vrijblijvend de petitie.